woensdag 16 december 2009

Opvallen op eigen wijze




Passend opvallend

Hoe zorg jij dat je opvalt tussen alle andere aanbieders? Door nog harder te roepen of door nog vaker een mail te versturen?

Jezelf opdringen aan mogelijke toekomstige relaties werkt steeds meer tegen je. Het is ook helemaal niet leuk voor jezelf om zo de markt te benaderen.

Maar hoe dan wel?

Wanneer je weet waar je voor staat en waar je voor gaat, wanneer je voldoende inzicht hebt in jouw propositie en een duidelijke focus hebt aangebracht, dan is het nog maar een kleine stap om op te vallen op eigen wijze.

Met een duidelijke propositie weet je kort en kernachtig te benoemen hoe jij het verschil maakt en voor wie en hoe je waarde toevoegt. Weet jij in 1 zin te vertellen wat jouw kernboodschap is?

Opvallen op eigen wijze is maatwerk. Het gaat er niet om dat je voor een bepaalde communicatie uiting kiest (zoals een nieuwsbrief, een blog, social media, een website of een flyer). Zodra jouw boodschap helder is, dan pas kan je de communicatiemiddelen kiezen die daar het beste bij passen.

Je komt het beste tot je recht wanneer inhoud en vorm met elkaar in balans zijn. Het moet kloppen. Het ene zeggen en iets heel anders doen maakt je ongeloofwaardig en daardoor niet geschikt om zaken mee te doen.

We krijgen zoveel informatie op ons af dat we steeds meer vanuit ons onderbuikgevoel beslissen of er een klik is of niet. Zorg dus dat je jouw focus, jouw kernboodschap doorvertaald in al je activiteiten en communicatie. Alleen dan ben je passend opvallend en val je op, op eigen wijze!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten